Huishoudelijk reglement

Huishoudelijk reglement Stichting Koprol voor sporters met ingang van 2023

In dit huishoudelijk reglement kun je lezen wat je van Koprol mag en kan verwachten. Daarnaast staat er wat Koprol van jou mag verwachten. Door de deelnemersovereenkomst te accepteren verklaar je ervan op de hoogte te zijn. En ook dat je ermee akkoord gaat. Dit huishoudelijk reglement is een bijlage bij je deelnemersovereenkomst. Het is samen daarmee één geheel.

Voorwaarden en Spelregels voor jou als deelnemer aan de activiteiten van Stichting Koprol:

• Als sporter heb je het recht deel te nemen aan de activiteiten waarvoor je je hebt aangemeld en waar je contributie voor betaalt.
  • Als geïnteresseerde deelnemer kun je eerst komen kijken bij groepen waarvoor je belangstelling hebt. Je kunt, als je wilt, maximaal drie keer gratis deelnemen. Vooraf heeft een begeleider/therapeut een kennismakingsgesprek met je. In overleg kunnen we dan kiezen voor een activiteit.
  • Je deelname aan de sportactiviteit begint, wanneer je dit kennismakingsgesprek hebt gehad, en nadat de deelnemersovereenkomst is ingevuld en ondertekend. Zowel door jou als door Koprol.
  • Het bestuur stelt jaarlijks vast wat je deelnamebijdrage voor de activiteiten zal zijn. De inschrijfkosten zijn € 12,50. Die betaal je maar één keer.
  • De deelnamebijdrage en de eenmalige inschrijfkosten moet je vooraf betalen. Je krijgt hiervoor een mail met een uitnodiging om te betalen via iDeal. Voor de deelnamebijdrage krijg je een rekening in januari, of in de maand waarin je begint. Via iDeal kun je kiezen om in verschillende termijnen te betalen Bij een (deel)betaling vraagt iDeal een kleine toeslag. Als je voor een deelbetaling kiest krijg je automatisch een herinneringsmail.
  • De deelnemersbijdrage van Koprol loopt altijd van 1 januari t/m 31 december.
  • Zonder bericht gaan wij ervan uit dat je deelnemer blijft in het volgende jaar.
  • Als je wilt stoppen bij Koprol, hanteren wij een maand opzegtermijn. Deze gaat in per de 1ste van de maand. Opzegging moeten altijd via email naar ons secretariaat verstuurd te worden.
  • Als er een gebod is, van de landelijke of de lokale overheid of door overmacht, waardoor ons sportaanbod tijdelijk komt te stoppen, zullen we ons zoveel als redelijk en mogelijk is inzetten om beweging aan te bieden. Natuurlijk binnen de dan geldende regels. Deze situatie geeft je geen recht op terugbetaling van je deelnemersbijdrage, geheel of gedeeltelijk.
  • Het kan gebeuren dat je als deelnemer langere tijd om medische redenen niet kunt sporten. Je kunt dan voor deze periode een tijdelijke stop aanvragen. Dat kan bij voorbeeld bij een langdurige ziekte, een ziekenhuisopname of een chronische blessure. De tijdelijke stop moet voorafgaand aan je afwezigheid worden aangevraagd. We kunnen een tijdelijke stop niet met terugwerkende kracht toepassen. Als je teruggave van een deel van je jaarlijkse deelnemersbijdrage wilt, vanwege een tijdelijke stop, moet je hiervoor een schriftelijk verzoek indienen bij het secretariaat. Alleen aan de begeleiders van de sportgroep doorgeven dat je langere tijd niet komt, is niet voldoende. Een tijdelijke stop duurt zo lang als nodig is voor je herstel, maar duurt maximaal zes maanden. Zo nodig kunnen we de periode één keer met drie maanden verlengen. Na deze periode zien we de stop niet meer als tijdelijk. We maken de stop dan definitief. Wil je daarna opnieuw komen sporten, dan ben je van harte welkom. Heb je vragen over een tijdelijke stop? Het secretariaat helpt je graag. Als je weer gaat sporten na herstel moet je dit schriftelijk melden bij het secretariaat.
  • Wil je aan meer groepen per week deelnemen, dan krijg je 25% korting. Die korting geven we over de activiteit met het laagste tarief. Met uitzondering van de zwemactiviteiten.
  • Voor bepaalde inkomensgroepen kent de gemeente Nijmegen de “Meedoen-regeling”. Ze reikt vouchers uit. Die zijn alleen in het lopende jaar geldig. Je kunt er een deel van je bijdrage mee betalen. Is het jaar om, dan is de voucher niet meer geldig.
  • Sportactiviteiten worden aangeboden buiten de schoolvakanties van de basisscholen in Nijmegen. Uitzonderingen daargelaten.
  • Stichting Koprol is niet aansprakelijk voor persoonlijke eigendommen van de deelnemers tijdens de sportactiviteiten.
  • Koprol zorgt tijdens de sportactiviteiten voor professionele begeleiding door fysiotherapeuten en/of bewegingsagogen.
  • De begeleiders hebben een geldig EHBO/reanimatie certificaat. Elk jaar moeten de begeleiders een cursus volgen om hun kennis up-to-date te houden.
  • Sporten bij Koprol is sporten op maat. De begeleiders zullen zoveel mogelijk rekening houden met je wensen, en met wat je aankunt.
  • De begeleiders kennen en volgen het reglement gedragscodes.
  • Stichting Koprol vindt je privacy belangrijk. We hebben, volgens de nieuwe AVG wet ons privacy statement aangepast. Heb je een klacht, of een wens, dan kun je die bij het bestuur melden. We zullen je klacht of wens zo snel mogelijk behandelen en beantwoorden.
  • Koprol kan dit huishoudelijk reglement aanpassen. Het geldende huishoudelijk reglement van Koprol vind je op onze website.

Van praktische aard:

• Je bent minimaal vijf minuten van tevoren aanwezig op de sportlocatie. Kom je later, of ga je eerder weg, meld dit dan bij de begeleider.
  • Je draagt sportkleding die gepast is voor de activiteit.
  • Je draagt geen sieraden tijdens het sporten, voor je eigen veiligheid en die van de medesporters.
  • Onze deelnemers en begeleiders gaan met respect met elkaar om.
  • De inhoud van de les wordt bepaald door de begeleiders, maar er is altijd ruimte voor persoonlijke wensen. Overleg maar met de begeleider. Hij of zij blijft eindverantwoordelijk.
  • We gaan zorgvuldig met het sportmateriaal om, meld gebreken vooral bij de begeleider. Waar nodig en mogelijk helpen begeleiders en deelnemers met het opbouwen en opruimen van de sportactiviteit en –accommodatie.
  • Afmelden gaat via de begeleider van de sport waar je aan deelneemt.
  • Afsluiten van activiteit gebeurt (als dit mogelijk is) gezamenlijk, waarbij we met wie wil een kop koffie of thee drinken.
  • Verantwoordelijkheid tijdens en na het sporten ligt bij de deelnemer en deelname geschiedt altijd op eigen risico.
  • Heb je vragen over de sportactiviteiten, stel ze aan de begeleider. Met andere vragen kun je bij het secretariaat terecht. Het secretariaat is bereikbaar via [email protected]